Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Scenarzysta Dragon Age nie wierzy w przymus crunchu. „Jeśli faktycznie jest on potrzebny, branża gier zasługuje na śmierć”
Problem „crunchu” towarzyszy branży od wielu lat. Niektórzy twórcy i gracze akceptują to z rezygnacją jako zło konieczne na rynku, która dawno przestał być domeną garstki entuzjastów. Jednakże jeden z twórców serii Dragon Age dał do zrozumienia, że branża gier powinna „zginąć”, jeśli faktycznie potrzebuje „crunchu”.

David Gaider dał wyraz swojej niechęci do tej praktyki w wywiadzie dla serwis PC Gamer w trakcie tegorocznej edycji Game Developers Conference (GDC). Scenarzysta Stray Gods uważa, że branża gier nie musi iść w „obecnym kierunku”.

Odniósł się tym do „lęków”, które mają dręczyć twórców oraz wydawców i wymuszać ogromne inwestycje w wysokobudżetowe tytuły oraz konieczność brania nadgodzin przez pracowników. Gaider stwierdził dosadnie, że jeśli „zapracowywanie wszystkich na śmierć” to naprawdę jedyna droga dla deweloperów, to branża gier „zasługuje na śmierć”. Niemniej wyraził wątpliwość co do faktycznej konieczności takiego podejścia.

Istnieje obawa, że jeśli nie nakażemy wszystkich pracować w nadgodzinach i robić gier AAA, które mają budżety w wysokości 200 milionów dolarów, fotorealistyczną grafikę i czas rozgrywki liczony w tysiącu godzin, to możemy się pakować. Trzeba zapracować wszystkich na śmierć i to jedyny sposób na tworzenie gier. Jeśli to prawda, to może branża [gier wideo – przyp. red.] zasługuje na śmierć. Jeśli to prawda. Rzecz w tym, że nie sądzę, by to była prawda.

Jaką alternatywę dla „crunchu” widzi Gaider? Przede wszystkim twórcy gier muszą się nauczyć się przygotowywać „realistyczny” harmonogram prac – taki, który nie będzie oszustwem ani względem pracowników, ani wobec przełożonych. To ma być jednym ze sposobów, by pracownicy nie czuli się jak bezosobowy „zasób do wykorzystania” przez firmę.

Źródło:
Jakub Błażewicz - GRY-OnLine
Klemens
2024-03-26 15:31:03
Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow